Dzisiaj jest 21.10.2020.
Jesteś w:    Start arrow Comenius 2010-2012 arrow Spotkanie z dietetyczką
Spotkanie z dietetyczką Drukuj
       Spotkanie z dietetyczką W ramach programu Comenius „schlank und fit” odbyło się spotkanie młodzieży z dietetyczką Dietetyczka p. Janina Zagraba wygłosiła prelekcję na temat zasad zdrowego odżywiania. Uczestniczyły w niej klasy: 1Ta, 2 TA, 3TA i 3TB wraz z opiekunami p. Elżbietą Światowiec, p. Aliną Dziurgot i p. Beatą Węgrzyn- Kilian. Na podstawie piramidy zdrowia dietetyczka opowiedziała o wartości spożywanych przez nas produktów spożywczych. Zwróciła uwagę na podstawowe składniki pokarmowe, czyli białko, tłuszcz i węglowodany. Podała informacje, jakie funkcje one spełniają w prawidłowym życiu człowieka. Poinformowała, jakie wartości kaloryczne prezentują poszczególne produkty. Dowiedzieliśmy się, co jest przyczyną niektórych chorób cywilizacyjnych oraz jakie choroby powstają na tle niewłaściwego odżywiania. Poznaliśmy również "Dekalog żywienia". Spotkanie przebiegało w bardzo dynamiczny sposób. Na zakończenie uczniowie wręczyli gościowi kwiaty.

Komentarz uczennicy kl 2 TA:

W dniu 14 stycznia 2011r. w naszej szkole odbyło się spotkanie z panią dietetyk Janiną Zagrabą, która przedstawiła nam ogólne, i niezmiernie ważne zasady zdrowego odżywiania, bardzo istotne zwłaszcza w naszym wieku. Pani dietetyk kilkukrotnie powtarzała nam, iż "starości uczymy się od młodości". Została nam przedstawiona piramida żywienia. Dowiedzieliśmy się, że każdego dnia powinniśmy spożyć minimum trzy posiłki dziennie. Posiłki te powinny składać się z produktów zbożowych, owoców, warzyw, olejów, tłuszczów, ryb, mięs i nabiałów, czyli takich, które są bogate w błonnik i witaminy. Każdy z nas powinien pić od 15 do 30 razy dziennie, wszelkiego rodzaju soki, mleko i wodę. Zostaliśmy poinformowani również o tym, co szkodzi naszemu zdrowiu, a są to: nadmierne spożywanie alkoholu, słodyczy, soli czy palenie papierosów. Coś słodkiego, np. czekolada lub batonik korzystne są przed sprawdzianem i zawodami sportowymi, gdyż dodaje nam energii i pobudza myślenie. Każda osoba w naszym wieku powinna spożywać 1 kcal na 1 kg masy ciała, w ciągu 1 godziny. Miejmy nadzieję, że choć cześć z nas będzie miała na tyle silną wolę, by powstrzymać się od Fast-foodów, słodyczy i napojów gazowanych.

Magdalena Midura II a TB

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »