Jesteś w: Start Comenius 2012-2014 "Boso przez Młynówkę"
"Boso przez Młynówkę" |
Dnia 10.09.2013r. „geodeci” z klasy II Tb pod opieką pani Światowiec i pani Balcerzak wybrali się do Rzemienia na ćwiczenia terenowe z geografii. Zajęcia zaplanowano w ramach realizowanego w naszej szkole projektu Comenius „Duch Nadziei”. Po przyjeździe do Rzemienia uczniowie odbyli krótką wycieczkę krajoznawczą po okolicy. Najpierw udali się na stromy brzeg zakola Wisłoki by obserwować ujście Rudy –Młynówki do Wisłoki. Następnie obok młyna oglądali śluzę na Rudzie i spiętrzenie wody, a potem udali się malowniczą drogą między stawami do Południowej Bramy przy średniowiecznej Baszcie w Rzemieniu. Dalszą część spaceru odbyto w bród rzeki, by podziwiać urokliwe zakątki meandrów Rudy- Młynówki, która zachwyciła wszystkich swym górskim charakterem.
Kolejnym etapem wycieczki były ćwiczenia terenowe polegające na pomiarze
czasu przepływu wody w nurcie rzeki oraz głębokości mokrego koryta
rzeki. Gdy uczniowie, podzieleni na 5 osobowe grupy, znaleźli odpowiedni
odcinek rzeki, odmierzali określoną odległość, zaznaczali ją kołkami, a
potem stojąc w wodzie puszczali pływak by sprawdzić czas przepływu
wody. Następnie mierzyli głębokość mokrego koryta rzeki w przekroju
poprzecznym wzdłuż wytyczonej linii. Zarówno chłopcy jak i dziewczęta
dobrze się przy tym bawili. Pogoda dopisała, a woda okazała się
zaskakująco ciepła. Wszyscy byli w doskonałych humorach. Niekiedy nawet
rzeka przyłączała się do żartującej grupy, porywając buty jednemu z
uczestników wycieczki. Na szczęście osoba ta posiadała druga parę.
Do szkoły wrócili z nowymi doświadczeniami, jak i wspaniałymi wspomnieniami. Następnego dnia na lekcji geografii w czasie ćwiczeń kameralnych kontynuowali swoją pracę obliczając prędkość przepływu wody, powierzchnię poprzecznego przekroju mokrego cieku oraz wielkość przepływu wody w rzece. Aby dokonać wszystkich obliczeń musieli także sporządzić wykres przekroju poprzecznego rzeki. Nauczycielki, które towarzyszyły uczniom, były pod wrażeniem wielkiego zaangażowania uczniów w wykonanie ćwiczenia. |
« poprzedni artykuł | następny artykuł » |
---|